Envy

Författaren Marian Keyes har skrivit en novell som handlar om en ängel som under en veckas tid ska hinna begå de sju dödssynderna för att bli en bättre ängel. En underbart rolig liten berättelse om ni frågar mig (jag har den om ni vill låna). En av de sju dödssynderna är ju som bekant Avund. Den "begår" hon genom att spraya sig med parfymen Envy från Gucci.
Haha.
Just det där med avund är inget problem för mig. Jag har väldigt lätt för det har jag upptäkt.
Inte så mycket för folk jag känner, dem kan jag unna allt gott som händer dem. Men det är mer folk som jag inte känner som är kruxet. Jag undviker att se på program där ungdommar får hjälp med sina hästar och träningar och tävlingar, och jag läser ogärna om blondinbella som vid 16-17 års ålder kan köpa sig en egen lägenhet i Stockholm. För, lets face it, JAG VILL OCKSÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0