Smink

När jag var yngre och precis hade börjat att sminka mig, sisådär i 7:an skulle jag tro, så sminkade jag alltid av mig på kvällarna. Då hade jag tid, var liksom nästan alltid hemma. Plus att morsan betalade avsminkningsgrejerna.
Sen, när jag blev lite äldre, i början av gymnasietiden, så sminkade jag inte av mig lika ofta och noga. Jag brukade hoppa över det när jag sov borta, eller om jag helt enkelt var för lat och inte orkade. Och de gånger jag faktiskt tog sig tid och ork för att ta hand om hyn så fick det duga med vanlig tvål och vatten.
   Men det var när jag flyttade hemmifrån som det blev riktigt illa. Ledd av det tre år äldre föredömmet Bella så sminkade jag typ bara av mig i samband med dusch. Skit i att jag knapt såg något för att linserna var så fulla med smink. Hell, jag tjänade ju in 5-10 minuters dyrbar sömn. Not.

Nu, däremot, ska det bli andra bullar av. Har faktiskt införskaffat mig både eyemakeup-remover, ansiktsrengöring och ansiktsvatten. Se på den!
Men än är det långa vägar kvar tills ni ser burkar med dag- respektive nattkrämer i mitt badrumsskåp!

Kommentarer
Postat av: Bellooo

Haha hallå vad är det här? Försöker du ställa mig i dålig dager?i sthlm sminkar jag alltid av mig, men inte när jag e i örebro..skumt det där :P

2008-03-29 @ 10:30:57
URL: http://belloo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0