Minnen

Det är konstigt hur vissa lukter kan frammana gamla minnen som man inte ens viste att man hade.
Jag kommer ihåg när jag var liten och kände en lukt, och jag bara visste att det var samma lukt som en av mina my-little-ponny´sar hade när jag öpnade paketet som jag fått i julklapp nått år. Och det skumma är att jag egentligen inte mindes varifrån jag fått ponnyn. Jag bara visste helt plötsligt p.g.a lukten.

Och när jag cyklade hem från stallet i kväll så kände jag en lukt som slungade mig tillbaka till slutet av sommarlovet mellan sjuan och åttan, när jag började umgås med Stefan. Jag hade fått en peeling-kräm av mamma som luktade precis så. Jag hade använt den första gångerna vi träffades.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0