jag har bestämt mig.

Jag tänker inte täcka Rufus i vinter. Inte om det inte blir absolut nödvändigt. Jag vill inte missunna honom känslan av att rula runt i snön.

Jag tänker såhär:
Han får gå med regntäcke när det är blött och kallt, men inte om det bara är kallt och snö. Snö blir dom inte så blöta av, det är värre med regn. Jag har inte tänkt att tävla så mkt nu i vinter, så han behöver inte vara korthårig för det, men sjlvklart tänker jag träna. Om det nu är så att han blir jättesvättig av vinterpälsen, så klipper jag honom lite, på halsen och under magen bara. Så får vi se hur det fuktar. Och om han fryser då, så får han ha täcke.
Men bara i den ordningen.

image67

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0