Estockholmooooo!

Idag så drog hela klassen iväg till Stockholm! (Hela klassen = 15 pers, varav 4 st var "sjuka". Fattar inte varför. Vi hade SKITKUL!) Men i alla fall...

Klockan 8.00 bar det iväg från Örebro resecentrum i två st minibussar (Tack och lov stod det inte Kvinnerstaskolan på). Själv delade jag buss med Tias, Oskar, Emme, Frida och Marie. Grumsade lite om placeringen, för jag kommer inte överens med vissa, men det slutade med att vi alla hade det skoj.
Gjorde bort mig rätt grovt (i min mening). Det är nämligen så att Tias har köpt en bil, och det viste inte Osker om, och vi skulle inte säga nått förren imorgon. Men jag kläckte ur mig följande:

"TIIIAAAS??!! Har du DRAGKROK på din BIIIIL????!!!"

Som tur är, är Oskar rätt så blåst, så han fattade inget :P

Vi satt och lyssnade på musik i bilen, och stackars Osker (som satt i framsätet) fick agera DJ...

"OSKAAAAR! Byt låt!"
"OSKAAAAR! Sätt på Rix FM istället!!"

och så vidare... Stackars Oskar.

När vi kom fram till Stockholm Universitet så började det hagla = SVIIIIIN kallt!
Vi stckars studerande tvingades stå i kylan och äta mackor..

Sen bar det iväg till den där föreläsningen som vi skulle gå på. Som var astråkig. Jag somnade. Inte ovanligt. Jag tror seriöst att jag har sovit på 95% av teorilektionerna i Fysik A. Ett under om man blir godkänd alltså :P
Men det hände faktiskt nått riktigt skoj på föreläsningen! Oskar fick ragg!
Det satt en tjej några bänkar bort som skickade en lapp till honom och bad om hans telefonnummer! Men dumma Oskar skrev ett falskt nummer. Idiot.

Gick tillbaka till bilarna och käkade baguetter och bulle. Varmare nu.

Tillbaka förbi föreläsningssalen, vidare till Naturhistoriska Muséet och Cosmonova.
Knallade runt inne i Naturhistoriska en stund, och låt mig få säga en sak; Det var en för kort stund.
Det var ASKUL där inne! Massa häftiga gammla fosiler och äckliga skalbaggar och annat. Vi såg en uppstoppad kalv, som hade två huvuden... Coolt...

Själva filmen var sådär... handlade om några nissar som byggde en robbot som landade på Mars för att ta reda på om det skulle ha kunnat finnas liv där. Och det skulle det ha kunnet, för det hade funnits vatten. sa dom.

Tillbaka till bilarna.
Och nu uppstod det en konflikt oss studerande emmellan. Jag och Emme var faktiskt överens för en gångs skull! (= VÄÄÄLDIGT ovanligt) Vi ville ha MAT! Men det ville inte dom andra. Vi blev överröstade. fan.

På vägen hem så var det lugnare, alla halvsov.
MEN TROR NI INTE 17 att vi stannar på ett ställe i alla fall? Och inte vilket ställe som hellst. Nejdå. SVERIGES STÖRSTA GODISAFFÄR! Jadå.
Rani köpte choklad... Mmmmm...
Rani mår rätt illa fortfarande :P

Sen kom jag hem, och har inte gjort så mycket mer...
Pluggar projektarbete som 17. ska va klart på torsdag *gulp*
måste nog, tyvärr återgå till det..

Tack och hej! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0