Underbar dag i stallet!

Urmysig dag idag! Allt var perfekt.
(Lite kallt bara, men wtf. det kan man leva med)

När jag kom till stallet så hade hästarna fått mat, och nästan ätit upp också. Medan Rufus käkade så passade jag på att göra iordning dagens mat och slänga på täcket på de övriga pållarna.
Sen tog jag ut Rufus på hången, och jag märkte direkt att han var på ett sånt där jobbigt humör. Kastar med huvudet så att det rasslar i linorna, och om man inte passar sig så blir man lätt halshuggen :P och så, förstås, det obligatoriska skrapandet med frambenen.
   Men, idag kom jag på en sak. Jag provade ha honom lös på gången. Knöt bara ihop linorna så att han inte kunde rusa iväg i stallgången, och så stängde jag dörren till lösdriften. Perfekt. Han stod som ett litel ljus.
...tills han kom på att det fanns liiite betfor kvar i Capellas hink som stod innom räckhåll :P men hur mkt kan man begära?


Sen så red jag ut en sväng. Travade ganska mycket idag, jämfört med tidigare. Plus att jag bad honom om att gå i form också, vilket inte var lika poppis :P Red en vända på fältet också :)
Han var lite svettig vid sadelgjorden när vi kom tillbaka, skrutten.

Sen, ut ut i hagen, mocka och så hem!


 Härligt!

(detta innlägg finns även i min dagbok på hippson.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0