Om 10 år...

"...har Rani lärt sig att göra klart saker i god tid så att hon hinner sitta i lugn och ro och ta det lugnt"

Så skrev min lärare om mig när jag tog studenten. Kanske för att det är precis tvärt emot hur jag var i gymnasiet. Fröken i-sista-minuten skulle jag kunna kallas. Eller fröken jag-gör-det-sen.

Men om jag får drömma då? Vad vill jag?

För det första så hoppas jag att jag fortfarande är tillsammans med Kim. Så här lycklig med någon tror jag aldrig att jag har varit. Allt känns bara så rätt. Vem vet? Kanske är vi gifta och har en knodd på g? Sen så hoppas jag ju självklart att min bäbis fortfarande lever och mår bra, vilken han borde göra, för då är han "bara" 19 år.

Sen hoppas jag att jag har fått tummen ur rumpan och utbildat mig till hovslagare så att jag har hunnit tjäna ihop massa pengar. Jag vill vara rik om 10 år. Jag hoppas också att jag på något vis har utbildat mig innom ridning, så att jag kan starta ett litet företag som rider in och rider till hästar, som jag sen kan sälja vidare för dyrare än jag köpte. Där lär jag spara en jädra massa pengar om jag är hovslagare! Men jag kommer gråta varje gång jag ska sälja en häst...

Hoppas att jag fortfarande är vän med alla mina underbara vänner från idag. Jag älskar er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0