Jag vill vara som Astrid Lingren

Jag önskar att jag kunde skriva som hon. Jag vill kunna få människor att glömma tid och rum och bara sväva ut och följa med Mio till Landet Ingenstans, eller följa med Rasmus på hans strövtåg tillsammans med Paradis Oskar, eller simma i en sjö i skogen tillsammans med Ronja.
Astrid Lindgren skrev om sånt som jag älskar; fantasi, tomtar och troll. Drakar och rumpnissar i en salig blandning. Samtidigt som hon tar upp viktiga ämnen som etik och moral, död, och andra svåra saker. På det viset så lär sig barna någonting, samtidigt som deras fantasi får sig en kick.

Jag har 4 Astrid Lindgren filmer/böcker som jag ÄLSKAR:

  • Rasmus på Luffen
  • Ronja Rövardotter
  • Mio, min Mio
  • Bröderna Lejonhjärta
Men, de två översta är de som är närmast hjärtat.
Kan det ha att göra med att Allan Edwall är med i båda?

Kommentarer
Postat av: Ellen

vad gjorde oskar i torsdags? :P

2007-08-03 @ 10:27:05
Postat av: Elena

Alltså förlåt, men jag måste. Meningen "Jag vill kunna skriva som Astrid Lindgren" i samma inlägg som ordet "barna" fruktansvärt felatikt används. Jag vet inte Rani.. Assymetrin där är faktiskt inte okej.

2007-08-03 @ 15:29:22
URL: http://elenaeriksson.blogg.se
Postat av: Rani

Din skrivprofil må vara att skriva helt perfekt, men min är att skriva så som man pratar. så det så!

2007-08-04 @ 08:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0