Vänner...

vänner är bra att ha.

Men vänner som inte är vänner längre då?
Vad händer egentligen med dom?
Kan två personer, som verkligen känner varandra, kan dom bara bryta banden? Bara sådär?
Jag tycker att det är svårt.

Jag har aldrig fått mitt hjärta krossat av en kille. Men av en tjej.
Min fd. bästa vän.
Hon har gjort klart för mig att hon inte vill ha med mig att göra. Men jag undrar om det verkligen är sant... Hon säger att jag inte är samma människa längre, och att jag har gjort så dumma saker, och att hon inte kan vara kompis med en sån person. Jag undrar om det inte är hennes kille som känner så?
Hon sa också, att jag inte skulle förstå att hon valde honom (för det erkände hon tom. själv - att hon valde honom), "du som har så lätt för allt". Antar att hon inte kännde mig så bra som jag trodde.
För jag är väldigt bra på att låtsas som att allt är bra, när det egentligen inte är bra alls. Jag är bra på att skämta bort saker...
Jag trodde alltid att hon, om någon, skulle märka det.

Visst, jag har gjort dumma saker! det erkänner och vet jag! men i alla fall...

Jag tog kontakt med henne för ett tag sen, och då pratade vi lite. Vi träffades inte, men via sms.. och jag skrev som det var; att jag skanade henne. Påminde henne om allt vi gjort tillsammans. Och det verkade som att hon mindes, hon med. Men hon sa "du vet att jag förlorar min pojkvän om jag är med dig". Där kom det. Svart på vitt. Aj.

Därav min regel:
Be mig aldrig, ALDRIG att välja!
Jag väljer bort dig så snabbt så att du inte hinner blinka om du gör det!

Men man vill inte släppa taget riktigt i alla fall.
När jag tog kontakt med henne, så skrev jag det att detta var det sista hon skulle höra av mig, om hon bestämde sig för att hon verkligen inte ville ha med mig att göra. Och jag har hållit mitt löfte. Jag har raderat ALLT som har med henne att göra. msn, nummer (fast det kommer jag ihåg i alla fall) bilder.
Brukar dock läsa hennes dagbok på helgon.net ibland. och ojojoj, vilken avhyvling man fick. "jag fattar inte varför människor som man har gjort klart och tydligt för att man inte vill ha med dem att göra, varför de fortsätter att läsa ens dagbok..." osv, osv.
Och så hade hon fått för sig att jag hade tjatat om att vi skulle bli vänner igen, vilket inte stämmer.

Frågan är; hur kan man bara glömma allt man har gjort tillsammans, klippa alla band bara.
och; om det tar slut med killen, eller vad orsaken till "uppbrottet" nu var, kommer man tillbaka då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0