Vill inte glömma...

Innan du vet ordet av
vet du vad värmeugnen på spisen används till.

Gradvis
utan att du märker det
slutar du spela dina skivor även när du är ensam
- och festerna du håller
är av den typen som inte efterlämnar märken i soffbordet.

Plötsligt har du tolv av alla koppar och fat
och alla du känner är två och två.

Du kan namnet på fotbollsspelare, importerat öl och bilar som kör fort
därför att du är bra på att lyssna

På andr än dig själv

Och du vet att tiden går
för du har gardiner för varje säsong på året.

Men du mins inte när du gick barfota i gräset sist
med sommaren mella tårna
och du glömmer att drömma
när du inte sover.

Jag har varit där.

Jag har dansat, dansat
till rytmen av ett annat hjärta.

Hittat någon
och mist mig själv.

Men inte en gång till,
inte på länge

För det kommer en punkt där en av oss måste ge sig iväg
eller stanna
och försvinna.

Men jag

Vill inte tämjas
Vill inte tämja
Vill inte glömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0